Sunday 12 April 2020

Mi Goreng Guna Noxxa Pressure Cooker

Experiment seterusnya buat mi goreng. Mula2 nk buat bihun tp mcm portion xckup. Terima kasih rakan2 FB yg share cara2 sblm ni. Berikut cara saya: 
1. On Stir Fry mode: Tumis bahan yg berkaitan, letak bahan sos, garam, lepas bahan tumis ready. 
2. Then saya  on Steam Mode 2 mins, masukkan mi kering dan air secawan. (mula2 nak hp tp tkt hancur, pastu rasa nk tgk tekstur mi lepas 2 minit mcmna)
3. Saya release steam dan buka penutup, bhgian atas mi masih keras ckit. Saya kacau bagi rata, rasa sos utk ckupkan apa yg kurang, masukkan sayur dan tambah air sedikit dan on Steam mode 1 min.
4. Lepas buka penutup, saya kacau rata mi dan sememangnya ckup lembut dan x hancur. Cuma sebab masih basah2 dan saya nak dia lebih kering, saya on mode Stir Fry. (mungkin lain kali xperlu tambah air dah utk step before ni)
 
P/s: klo suka mee kenyal2, mybe Steam mode pertama 1 minit dan yg kedua lepas kacau rata, buat lg 1 minit. 

No comments: